marilyn.reismee.nl

Juni 2011

Khotso! (groet in Sesotho, betekend ‘vrede’). Goed om weer tijd te hebben om jullie een kleine up-date te kunnen geven van alles hier. Ondertussen heb ik mijn examens afgerond (ik hou het maar op ‘redelijk’), en is mijn wintervakantie dus begonnen. Vorige week donderdag ben ik met de bus van Kaapstad naar Bloemfontein gereisd, via daar ben ik naar Ladybrand doorgereden en heb een weekend bij mijn familie daar doorgebracht. Maandag was ik de grens over gegaan en sinds toen ben ik bij Beautiful Gate Lesotho (ja inderdaad, waar ik vorig jaar ook was). Het is heerlijk om alle mensen hier weer te zien en zelfs een heel aantal kinderen nog te herkennen, en zij mij! Het is nog niet zo koud hier, en de afgelopen paar dagen heb ik dus ook lekker van de zon kunnen genieten. Mijn plan is om hier tot de tweede week van Juli te blijven. Daarna reis ik weer af (weet nog niet hoe) naar Stellenbosch, want de 18e beginnen mijn klassen weer.

Voordat ik op vakantie ging, heb ik in Stellenbosch mijn rijbewijs gehaald en een autootje gekocht, heerlijk! Ik zie er naar uit om lekker rond te kunnen rijden en dus niet meer voor alles vervoer te hoeven zoeken. De tweede dag dat ik hem had bleek er echter al iets mis te zijn en stond ik langs de weg stil. Er wordt op het moment naar gekeken en ik hoop dat de schade niet te groot is!

Het is nu al zo'n drie jaar geleden dat ik mijn eerste voet op Afrikaanse grond zette, en sinds toen heb ik de helft hier en de andere helft in Nederland doorgebracht. Vreemd eigenlijk, om zo in twee werelden te staan. Wat ik vooral bijzonder vind, is om te ontdekken dat een mens zich blijkbaar op twee totaal verschillende plekken toch thuis kan voelen, en een leven op kan bouwen (zoals sommigen dat noemen). Ik denk wel dat het zonder media een stuk moeilijker was geweest. Nu hoor ik nieuws uit NL soms al dezelfde dag, en kan ik jullie vertellen wat er hier gebeurt. Goed, ik denk dat ik dat voor nu wel weer genoeg gedaan heb, ik zal kijken of ik er dit keer nog weer wat foto’s bij kan voegen..

Bye! :)

Reacties

Reacties

Milan

Hey!

Leuk om te lezen dat je je thuis voelt en lekker aan t genieten bent!
Gefeliciteerd met je rijbewijs, relaxt dat je hem hebt!
Wann kom je weer naar NL?

Xxx Milan

Elise-Michelle

Ja dat is het leuke van media, je verhalen worden van over de hele wereld gevolgd;)
Maar super tof dat je daar een autootje hebt gekocht! Kan je als je in NL bent je rijbewijs makkelijk over zetten?
Liefs!

oom arjan en tante marjon

Lieve merlijn,
Tjonge wat een verhaal, erg leuk om te lezen... Toppie dat je je rijbewijs hebt gehaald lekker onafhankelijk en het is zoooo makkelijk....
Lekker gevoel zeker?!
nu moet je als je in Nedrerland bent wel weer leren rechts rijden!
Fijn dat je nu even vakantie hebt, geniet er maar van!
Hier in nederland, met ons gezin gaat alles goed, hard leren en de laatste loodjes voor de vakantie begint!
Rik gaat volgende week een rondreis maken door Europa, met het vliegtuig, samen met een vriend. Peter heeft bijna vakantie en Elsbeth heeft deze week al vakantie gekregen. Caren nog één weekje en dan heeft ze ook vrij.
En ik moet nog 2 weken en dan examen dan hoop ik te slagen nog even mn stage afronden en dan vakantie houden......
ome arjan is druk druk druk, en we kijken allemaal uit naar de vakantie.....
Ik hoop dat jij een leuke vakntie hebt en dat het daar niet al te kkkouddd wordt!!!!!
merlijn , ik wens je weer het allerbeste toe en weer alle goeds, Gods zegen hoor!
liefs, van ons allemaal.. "CAMPER" (om in vakantiestijl te blijven)

Liesbeth

zozo, mooi autootje! doe mij ook maar zo'n ding:)
fijn dat't goed gaat daar!
xx

Oemar

Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs! :D
Leuk om je verhaal weer te lezen met de foto's.

Jannemien

Oh heerlijk vakantie! En dat je een autootje hebt: ben echt zoo jaloers ;) Goed om te horen dat je je op beide plekken thuis voelt.
Ook hier wordt alles weer afgerond (voor mij inmiddels het 2e jaar Psychologie in Groningen). Ik ben trouwens sinds half mei verloofd! Ook druk bezig dus met dingetjes regelen / bedenken voor de bruiloft.
Nog een mooie vakantie gewenst en succes met alles :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!