marilyn.reismee.nl

Februari 2012

De tijd is gevlogen! Ik ben Woensdag weer terug gekomen in Stellenbosch na 12 heerlijke weken vakantie:) Het registratieproces is alweer achter de rug en Maandag beginnen de klassen weer.

De vakantie heb ik veel gereisd, maar toch ook lekker van rust kunnen genieten. Ik was in Pretoria, Johannesburg, Bloemfontein, Ladybrand, Maseru en Worcester. In Pretoria en Johannesburg mocht ik weer veel mensen zien die ik daar 2 jaar geleden had ontmoet, en daar kon ik zelfs nog een Nederlandse vriendin (Milou) weer zien na lange tijd! In Ladybrand heb ik mijn eigen familie weer gezien, en tijdens een paar dagen Maseru heb ik met de familie van den Bos meegelopen in hun werk en was ik mee naar de jeugdgevangenis om een AIDS-voorlichting aan te bieden. In Worcester heb ik een andere Nederlandse familie ontmoet (familie Baas) en heb ik ook 3,5 week bij een accountant op kantoor gewerkt om wat ervaring op te doen. Wel leuk trouwens om even te noemen: voor dat werk kreeg ik (onverwacht) nog loon ook, R100 per dag (omgerekend €10 voor een werkdag van 8 uren, het normale loon voor iemand van mijn leeftijd!!). Ik ben er blij mee omdat ik ervan uitging dat ik voor niks werkte, maar hier zou je in Nederland toch je voet niet voor optillen!!

Al met al een hele reis dus, maar ik ben toch ook wel een beetje blij om weer terug in Stellenbosch te zijn!

Dit jaar volg ik zes vakken aan de universiteit. Officieel hoef ik er maar vier te doen, maar ik vond het zonde van mijn tijd om in een heel jaar maar 4 vakken af te ronden! Bovendien doe ik hiermee 2 bachelors in 1, en dat is ook wel relaxed om te hebben.

Vorig jaar heb ik auditie gedaan voor het Universiteitskoor en ben ik aangenomen. Ik hoor van verschillende kanten dat ze altijd een enorm druk programma hebben, maar ik zie wel uit naar de oefeningen en de optredens! Ook ga ik weer verder met volleybal dit jaar, zin in!

Als ik de weerberichten goed interpreteer zitten we op dit moment met een warmteverschil van zo'n 50C!! Hier is het tegen de veertig graden aan, bij jullie vriest het diep onder nul!

Groeten!

Reacties

Reacties

Steenwijk

Wat goed om weer iets van je te horen. Wanneer zien we je weer op skype?

groeten van
joma en jopa natuurlijk

Steenwijk

Oemar

Leuk om te lezen allemaal! Veel succes met alles wat je onderneemt en doet!
Groetjes vanuit Rotterdam.
Oemar, Henk & Trees

o Arjan en t Marjon

Hoi Lieve Merlijn,
Fijn om weer het één en ander te lezen! Wat onderneem je veel! Tjaaaa voor een tientje per dag werken, zal je idd niet in Nederland tegenkomen. maar goed als je niks verwacht en toch iets krijgt is het weer mooi meegenomen!
Het is superrrr mooi weer wel ontzettend kkkoudddd, en ik ben geen kkkkouwmens, maar ik moet toegeven, zelfs ik geniet van dit prachtige schaats en sneeuw weer!
Misschien krijgen we eindelijk na 15 jaar weer een elfstedentocht!!!!!! DAT zou geweldig zijn....de schaatskoorts neemt toe per vriesende nacht, dat begrijp je! alhoewel in Friesland er nog niet of nauwelijks over wordt gepraat , neemt hier de hoop voor de tocht der tochten alleen maar toe!!! hahahhaaha Jij gaat weer lekker verder aan de studie, dapper hoor dat je 2 extra vakken erbij neemt, knap van je... geniet maar weer van alles en ik mail je wel weer een keertje!
veel liefs van ons allemaal.... groetjes, CAMPER

Carlijn

Feestelijk! Wat leuk dat je gaat zingen :) Hier gaat alles z'n gangetje, niet veel veranderd. Succes met alles en maak er weer een mooi jaar van!
Liefs Carlijn

maMa

Dat van het koor had je ons nog niet verteld! Je moet toch wel wat veranderd zijn daarginds;) Geniet er vooral van.

Liesbeth

He daar! Leuk, weer een update :) Superleuk joh wat je allemaal hebt gedaan in de vakantie!
Succes weer met studeren en weer in het ritme komen. Goed ook dat je lekker gaat volleyballen, kan ik altijd waarderen!

Liefs!

Deanne

Hé suzzie,

long time! leuk dat je zo veel dingen te doen hebt.
Het moet trouwens niet te koud worden hoor. Het is wel mijn zomervakantie straks :P.

xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!