marilyn.reismee.nl

April 2012

De winter is onderweg! Nouja, vandaag is het nog lekker 30C.. Maar de eerste regen is ook weer gevallen en dat betekend dat het niet lang meer duurt of de herfst valt in, lekker afkoelen!

Het tweede kwartaal is begonnen op de universiteit, volgende maand zijn de halfjaarexamens. Zomaar ineens is het daarna alweer vakantie (6 weken), terwijl ik in mijn vorige blog nog schreef over de zomervakantie. Je wordt hier toegegooid met vakantie, niet slecht!

Ook deze maand zijn er weer een paar lange weekenden, als gevolg van vakantiedagen (Family Day, Freedom Day, Workers Day..) en daar ga ik lekker gebruik van maken. Dit weekend ga ik een paar dagen naar de West Kust met vrienden, er volgt nog een congres weekend met de kerk, en een koor oefenkamp.

Dat brengt mij bij het koor. Het eerste optreden is achter de rug, een groot concert waarin wij als koor (bijna volledig) Messiah gezongen hebben, een oratorium van G.F. Handel. Hele gave ervaring!

De afgelopen weken kreeg ik ineens een stroom van kaartjes en pakketjes, heel leuk! Iedereen bedankt!

Op de universiteit zijn er de laatste tijd leuke initiatieven op heel verschillende vlakken die me nogal verrassen. Een voorbeeld is het invoeren van 400 fietsen (uit Nederland, jaja! De NS-fiets wel te verstaan), om het tekort aan parkeerplekken aan te spreken en tegelijk een groene bewustwording. Heel leuk om deze ‘regop-fietse' op campus rond te zien rijden, terwijl iedereen zich omdraait om nog eens goed te kijken naar het verschijnsel. Fietsen zijn niet ongewoon in Stellenbosch, vooral vanwege de korte afstanden, de grote hoeveelheid studenten en het feit dat de wegen relatief plat zijn, maar hier wordt vooral gebruik gemaakt van bergfietsen (mountain bikes). Toen ik laatst bij een vriendin, die een NS-fiets had aangeschaft, achterop zat, werd er natuurlijk nog meer gekeken. En ik was helemaal blij om die manier van vervoer weer eens mee te maken:)

Waar ik ook helemaal blij mee ben is het feit dat mijn geliefde Beetle dit jaar nog helemaal geen problemen heeft gegeven! Na een grote operatie voor het begin van dit collegejaar rij ik er weer heerlijk, en onbezorgd, mee rond.

Dat was het weer.. Goed Paasweekend!

Merlijn

Reacties

Reacties

Liesbeth

He! Wat hilarisch dat je lekker rond kan fietsen daar :) Maar je maakt wss wel meer gebruik van de auto, of niet?

Geniet van alle leuke weekenden de komende tijd. Bizar dat je het relaxt vindt om even weer af te koelen trouwens.

Succes met je halfjaarlijkse examens!

Liefs van Lies

oArjan en t marjon

Ha die Merlijn,

HUMM hummm afkoelen???!!!!! nou ik geef er wat voor om bij jou te komen afte koelen hoor! tjonge 30 gr. om af te koelen haa haa Het is hier weer flink kkkkouddd in ons geliefd kikkerlandje! maar afijn we gaan weer richting de zomer, en ik wil beslist niet klagen!
we hebben een week geleden een paar prachtige dagen gehad! zonder jas naar buiten, dat was echt even genieten!
Jij alweer vakantie en veel vrij, mocht je nog terug komen hier, dan zal je wel flink moeten wennen aan het NIET VRIJ zijn hier!!! Bij ons gaat alles goed, iedereen naar school en de sport. Rik gaat binnen kort nog op vakantie naar Curacao toe, en kijkt er naar uit.
Nou Merlijn, geniet er maar heerlijk van en ik schrijf je tzt wel weer. veel liefs van ons allemaal, T Marjon.

Ciska

Wat gaaf om te horen dat je daar zo aan rond fietsen bent. Geniet nog even van het weer en stuur hem door naar nederland!

Liefs Ciska

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!