marilyn.reismee.nl

Mei 2015

Een nieuwsflits vanuit ZA.

Ik loop alweer een tijd met het voornemen om een korte update te geven, maar, zoals dat gaat met voornemens, duurt het even voor je besluit dat ‘dit’ het juiste moment is. Hier komt ‘ie dan toch.

Het gaat goed hier in de zuidpunt van Afrika. Goed in de zin van gelukkig, gezond en gezegend. Ik ga nog vrolijk en vrij door het leven en, hoewel ik NL natuurlijk regelmatig mis, voel ik me thuis in Worcester met zijn warme mensen. In het land zelf zijn er, aan de andere kant, interessante ontwikkelingen. Van stakingen tot standbeelden die beklad worden, van lachwekkende politieke standpunten en toespraken tot hoopgevende nieuwe leiders, en natuurlijk niet te vergeten van ‘loadshedding’.. Elke stad, elk dorp, elk gebied krijgt een beurt om een aantal uren zonder elektriciteit te zitten. Of het ’s ochtends (lastig), tijdens werkuren (yay!) of ’s avonds (romantisch?) is maakt niet uit. Tegenwoordig gebeurt het bijna dagelijks, hoewel we vorige maand vrijwel fulltime kracht hadden. We leren ermee om te gaan, en het leidt natuurlijk tot creatief denken!

Deze maand ben ik begonnen aan mijn derde jaar bij “Boshoff & Moore Incorporated” en ik kan me niet voorstellen dat ik al zo lang deel ben van de werkende bevolking! De tijd vliegt. Het gaat erg goed, en elke ervaring maakt het werk alleen maar interessanter.

In augustus hoop ik, samen met Frans, naar Nederland te komen. Iets waar we beiden erg naar uit zien en we plannen lekker rond. We hopen op een heerlijke vakantietijd. Ter voorbereiding kijken we Wie Is De Mol om ons Nederlands op peil te krijgen (niet verklappen wie de Mol is aub!).

Verder word het hier ondertussen winter. Overdag ervaren we nog regelmatig fijne temperaturen, maar ’s avonds word het toch wel kouder.. Dit weekend hebben Frans en ik onze verjaardagen (14 en 22 Mei) met een aantal vrienden bij de rivier gevierd, waar we nog fantastisch weer bij hebben gekregen!

Dat was het voor nu. Ik hoop dat het aan jullie kant ook goed gaat. Laat maar wat van je horen!

Groeten!

Merlijn

Reacties

Reacties

Joanne Chukundah

Hey Merlijn!

Wat leuk om weer eens wat van je te lezen, er is in Zuid-Afrika ook altijd wel wat gaande en dat blijft interessant!!
Nog van harte met je verjaardag en inderdaad TIJD VLIEGT!! Gelukkig is dat meestal een goed teken.. ;)
Veel plezier en geniet van je vakantie in Augustus!

X Joanne

Liesbeth

He Merlijn!

Ik neem me al een tijdje voor om een reactie op je blog te schrijven. Ik heb besloten dat dit het goede moment is. Even een leeg momentje tussen de middag.
Wat goed om weer even wat van je te horen. Zeer verlaat, maar niet minder gemeend: gefeliciteerd nog met je verjaardag en ook felicitaties voor Frans.
Ik was je foto's aan het bekijken, maar zie dat deze nog van 2012 zijn. Wat gaat de tijd inderdaad snel! Voor mijn idee is het nog maar een jaar geleden dat we samen over de IJsselbrug liepen.
Ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat. Het is gek om te bedenken dat je daar helemaal je leven hebt. Het lijkt me bijzonder om zo frequent (dagelijks) betrokken te zijn bij de (politieke?) ontwikkelingen in het land.
Leuk dat je weer richting NL komt in augustus. Ik weet niet of je een gaatje hebt, maar het lijkt me heel leuk om je weer eens te zien.
Ik woon tegenwoordig (getrouwd en wel) in Deventer. Laat het maar weten tzt of het lukt om te meeten!

Liefs en alle goeds,

Liesbeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!