marilyn.reismee.nl

November 2011

September

September? zul je denken. Ja, geen typefoutje maar bewijs van iets anders helaas. In September was ik begonnen om weer een verslagje te typen van het wel en wee hier, alleen voordat ik het klaar kon krijgen kwamen er heel wat andere dingen voorbij. Maar hier is hij dan toch=): mijn september verslag (om het toch maar te laten lijken alsof ik elke 2e maand iets schrijf!).

In September/Oktober hebben wij met de jeugd van de kerk een aantal ‘outreaches' gedaan. We hebben sportdagen gehouden met minder bedeelde kinderen. Een keer in een Kinderhuis en een keer in een achterstandswijk. Erg goed geweest! (Zie foto's)

Hier is de ‘lente-vakantie' weer ten einde.. een weekje vakantie gehad met de nodige ontspanning. Het weer begint geleidelijk om te draaien, hoewel het nog wel erg wisselvallig kan zijn. Maar het is toch duidelijk: de zomer komt er weer aan! In de vakantie was het ook tijd om weer op zoek te gaan naar een kamer, en ik heb er een gevonden. Dichtbij campus, ideaal zo tijdens de examens, een gezellig huisje met tuin en een 2e verdieping/zolder, waar ik slaap. Omdat ik helaas maar 3 maanden in deze kamer kon blijven, moest ik gelijk opzoek naar een plek voor volgend jaar, en ook dit heb ik weer gevonden! Iets om dankbaar voor te zijn, want dat is niet altijd makkelijk in een studentenstad (zoals sommigen van jullie zullen kunnen beamen). Deze flat is weer eens dichtbij campus, en ik huur tegen een heel redelijke prijs. Eind November verhuis ik. De laatste week van de examens is ondertussen ook voorbij en ik wacht ‘geduldig' mijn cijfers af. Twaalf weken vakantie liggen nu voor mij!

Ik zal een beetje vertellen wat mijn plannen zijn voor die 12 weken vakantie.. Deze week zal ik veel opruim en uitsorteer werk doen, alles waarvoor ik tijdens de examens geen tijd heb genomen. Dan rij ik 12 december met vrienden naar Pretoria/Johannesburg, om daar 2 weken te blijven. Daar is het jaarlijkse ‘Kongres' van de jeugd van verschillende Vrye Gereformeerde kerken in Zuid-Afrika. Na Kongres wil ik graag bij mijn familie in Ladybrand langsgaan en hopelijk nog naar Maseru om bij het kinderhuis langs te gaan en andere mensen te ontmoeten. En dan zal ik begin Januari weer naar Stellenbosch gaan en hoop ik nog 4 weken te kunnen werken.

Ondertussen lopen jullie weer een uurtje achter vanwege de Wintertijd, en hier is het eindelijk zomer (hoewel ik dat nog niet echt hardop durf te zeggen want ik dacht al een paar keer dat het zover was en dan begon de regen en koude weer).

Ik zou jullie graag mijn nieuwe adres willen geven maar ik weet niet of daar ook post word bezorgd.. Daarom heb ik een postadres aangevraagd (een postvakje bij het postkantoor), maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Dit is mijn woonadres vanaf 1 december tot eind volgend jaar.

‘Het Begijnhof 2', nr. 56

Merrimanlaan

Stellenbosch, 7600

South Africa

Dit is het voor nu weer even. Omdat het zolang geleden is dat ik geblogd heb, is er nog veel meer te vertellen maar dat past niet allemaal in een Blog! Maak gerust een Skype-afspraakje als je verder wil bijpraten, en dan hoor ik ook graag hoe het daar gaat!

Adios!

Reacties

Reacties

Oom Arjan en Tante Marjon

Ha die merlijn!! Dat is lang geleden dat wij iets van ons hebben laten horen.. Ik reageer altijd na een berichtje van jou, dus dat was dan zeker al weer een poosje terug! Wat een prachtige verhalen en je kan gezellig schrijven. je weet inmiddels hoe ik de kou hier vind in Nederland dus nog steeds ben ik "jaloers"op juhhh!!!!! superrr lekkerrr weer komt er bij jullie aan... Alhoewel hier al een paar dagen het vries zonnetje ook zijn best doet om te schijnen wat ook wel lekker is. Straks staan we weer op de schaats of bouwen we een sneeuwman.. brrrr...
Hier gaat het allemaal zijn gangetje alles is weer in volle gang. Rik studeert in ede, CHE hij doet de MER. Peter moet nog een vol jaar legeren en bivakkeren en dan het echte leger in! Elsbeth heeft haar laatste jaar TL en weet nog niet wat ze wil gaan doen na haar examen, de ene keer HAVO dan weer MBO dus we bezoeken momenteel allerlei MBO's enz enz. want ook Caren gaat van de lagere school af en daar zijn we ook op zoek naar een passende school. Ik zelf ben inmiddels geslaagd, misschien had je dat al gehoord? Ik werk op de HAP in Amersfoort. ( HuisArtsenPost) erg druk en hectisch maar mooi werk! Ook werk ik in het ziekenhuis in Ede als oproepkracht. dus je ziet hier veranderd ook nog wel eens wat! en oom Arjan heeft zn baan en zijn "neven"aktiviteiten... Nu is de Sint weer in aantocht en we hebben het allemaal weer druk met kados kopen en surprises maken! wel weer een gezellige tijd die er aan komt. Vieren jullie daar nog Sinterklaas????
Geniet nog maar ff van je vrije tijd en vakantie die eraan zit te komen, wordt nu natuurlijk wel errugg warm voor je daar, lekker afkoelen in het kkkoude zwembad, want ik heb me laten vertellen dat dat water niet verwarmd is.
Goed Merlijn weer een heel verhaal over onze perikelen ik wens je weer al het goeds toe en doe voorzichtig en geniet van alle goeds en moois daar!
heel veel groetjes en liefs van ons allemaal, OArjan en T Marjon, Rik Peter Elsbeth en Caren.

Merlijn

Hoi oom en tante, leuk om weer van jullie te horen! Wat kan er inderdaad veel gebeuren in een korte tijd! Bedankt dat jullie mij zo trouw op de hoogte houden. Het beste met alles, en geniet van de gezelligste maanden van het jaar! Ookal is het koud.. Liefs Merlijn

Wianne Visser

Hee Merlijn! Leuk weer wat van je te horen! Dat is me wat zeg met al dat verhuizen van kamer naar kamer. Natanja moest stage lopen in Kampen en zat eerst bij een nicht van mn moeder in de kost. Nu heeft ze ook een kamer in Zwolle gevonden waar ze nu woont, bij jou ouders in de straat!:) Verder wordt het hier al aardig winters koud inderdaad. Ik had ook liever alleen maar de seizoenen lente en zomer, maar helaas. Maar gelukkig is er nog een gezellige tijd in de winter ja. Wij zijn ook al druk bezig met surprises etc. we vieren het samen met tante tjiska en oom dik en opa en oma dus dat wordt wel leuk. Zooo 12 weken vakantie, dat is niet niks, dan kun je heel wat plannen gaan maken ja! Super leuk joh! Nou ik hoop dat je cijfers allemaal meevallen en dat je een hele leuke vakantie hebt!
Heel veel liefs van ons allemaal hier.

Gerrit

Hey Merlijn,

ik dacht, laat ik eens wat schrijven, ik ben 1 van die stille lezers. Maar ja, wat schrijf ik dan...

Dat ik druk ben of doe met de organisatie van de kerstavond-vieringen in Zwolle, misschien kun je nog herinneren dat er vorig jaar een viering was in het Landstedecomplex en het jaar daarvoor in de Spiegel.

En dan te lezen dat het bij jou lente is en je opgaat naar de zomer, met te gekke activiteiten. Het lijkt mij geweldig om kerst te vieren in m'n korte broek met een BBQ vb..

Alvast een mooie zomer toegewenst, maar allereerst een zalig kerstfeest.

Want laten we niet vergeten: kerst begint in je hart en als je hart daarvan vol is, wordt het zichtbaar naar anderen! Of je nu in Z-A bent of wij in Zwolle...

Fijne tijd daar!

Sjoerd

Ha Merlijn!

Leuk om je verhaal te lezen!
Het brengt bij mij een beetje heimwee op, haha!;)
Geniet maar van je zomer en vakantie en alles wat je daar meemaakt!

Sjoerd.

Harmen

Hoi, ben je toevallig met kerst/jaarwisseling in Nederland?
groetjes,
Harmen

Merlijn

nee Harmen, ik blijf nog een jaar langer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!