marilyn.reismee.nl

Maar weer een update,

Zo, mijn vakantie is bijna achter de rug. Of is het eigenlijk al. Ik heb veel gezien, veel gedaan, en toch veel rust gehad. De eerste twee weken heb ik in Bellville bij een familie in huis gezeten. Toen ben ik met de jeugd van de kerk zo'n 1600km opgereden naar Pretoria voor een Kongres. Daar ben ik na het Kongres nog in Pretoria gebleven voor een week, ook Kerst daar gevierd met een familie. Vreemd om dat in de zomer te doen en zo de dam in te duiken voor verkoeling. Op tweede kerstdag ben ik om 4 uur opgestaan om met jeugd weer terug te rijden richting Kaapstad, maar ben zelf onderweg bij Bloemfontein uitgegaan. Daar ben ik door familie opgehaald, met hen heb ik Oud&Nieuw gevierd en een aantal Nederlanders ontmoet waaronder mensen uit de kerk in Zwolle! Toen met een busreis terug gegaan naar Bellville, hele nacht gereden. Ben het afgelopen weekend daar gebleven. Nog een retour naar Knysna gedaan op 1 dag. Mooie plek!! Ook heerlijk in de zee gezwommen, maar het is een rit van zo'n 5 uur heen geloof ik, dus om 4 uur 's ochtends weer uit bed.

Nu ben ik vanaf dinsdag in Stellenbosch en zit in een vrij stressvolle periode van registratie en introductie en what else. Maar ik zal erdoor komen, en dan gaat er een nieuw jaar van studie beginnen. 25 januari is voor mij de eerste schooldag, voor de meeste van jullie is dan al een half schooljaar voorbij. De warmte is ongewoon hier, kan geen graden noemen maar het blijft om weg te smelten.

Ik zal ook mijn postadres hier vermelden:

International Office

Wilcocks Building

University of Stellenbosch

Victoriastreet

Stellenbosch, 7600

South Africa

Vermeld ALTIJD mijn studentennummer ergens, dat is: 16119819

Ik hoor graag hoe het in Nederland is, om toch een beetje op de hoogte te blijven. Heb al gehoord van de enorme (?) chaos die er was, of nog is, vanwege de sneeuw. Foto's zijn welkom;)

Het is een wat kort en puntig verhaal geworden, maar ik heb nog geen vrij internet zoals ik eigenlijk wel verwacht had. De rest zal misschien beetje bij beetje wel komen, wat ik er zelf van vind, hoe het is, etc.

liefs

Reacties

Reacties

Carlijn

Oe, begin periodes zijn altijd druk, afschuwelijk! Hier is het nog steeds frisjes, altijd onder het vriespunt, zelfs overdag word het niet warmer dan een graad of 1. Chaos valt wel mee, het zout raakt alleen wel op in Nederland, dus sommige straten zijn echt superglad.. de dooi komt er wel weer aan, dus geen gladheid meer, maar wel een boel blubber!
Ik hoop dat het allemaal goed komt met de universiteit! heb je al boeken? :P

Liefs Carlijn

o Arjan en t Marjon

Lieve Merlijn,
Leuk om je berictjes te lezen...ik zelf ben een zon aanbidster dus het lijkt mij vurukkuluk om in Afrika te zijn!
Hier is de sneeuw nog volop te zien,vanddag voor het eerst weer een lekker zonnetje en het is voor de tijd van het jaar vandaag echt heerlijk buiten!
in ons gezin gaat alles zo zn gangetje. Rik heeft deze week zijn toetsenweek en Hij en Peter doen dus in Mei allebei examen!kan ik nu al met "smart" naar uitzien ahumm!!!goed volgende keer schrijf ik je weer hoor ik moet nu naar gitaarles want dat gaat hier ook door...
jij veel sterkte en succes 25 januari met je eerste schooldag! Gods zegen!

Wilma

He Merlijn,

Zo, hebt echt een drukke periode al gehad. In mijn gedachten vlieg je over de kaart van Afrika. Wat een belevenis!

Hier in Nederland is de strijd om de Elfstedentocht lost gebarsten. Zou het wel, zou het niet...
Je mist nu een geweldig koud en fris Zwolle, waar het al ruim 2 weken zo wit is als sneeuw. ;-)
Nix zwemmen in de zee. Brrrr... Nee, sjaal om, dikke jas en handschoenen aan en sneeuwballengevecht houden!

Succes met je voorbereiding op school en neem jij maar lekker een ijsje.

Rineke

tja............ die zon, dat lijkt me wel wat want van de kou, sneeuw en gladheid heb ik wel weer genoeg gehad. Leuk hoor om je verhaal te lezen.
Veel plezier en succes daar.
Groeten

O.& O. V.

Lieve Merlijn,

Fijn dat je nu en adres hebt en.....lijkt je kamer wat??
Jij boft om al zoveel van het land gezien te hebben. Geniet ook van je studie en ga met God.
Liefs

Liesbeth (W)

hi:)
oh wat lijkt me het heerlijk om weg te smelten, hier is het echt winter, overal super glad!
Afgelopen vrijdag waren we met de meiden bij Deborah voor haar verjaardag, wel raar dat jij er niet bij was! Maar goed om te horen dat je je prima vermaakt:)
succes als je studie begint!
liefslies

Jannemien

Heey!!
Tis al bijna 25 januari he! Is alles al rond? Hoop t voor je.. Grappig om te lezen dat je zwollenaars hebt ontmoet: ben je zoo ver weg, kom je ze nog tegen! Succes met alles en geniet ervan, liefs Janne

o.Arjan en t. Marjon

Lieve merlijn,
Je eerste week zit er bijna op! Hoe heb je het ervaren? Wij zijn erg benieuwd naar je eerste schoolavontuur! Hier in nederland is het weer wisselvallig de ene dag is zoooo kkkouddd dat de kinderen met de trein naar school gaan maar de andere dag kan het weer dooien...afijn, thats live in Holland!ik heb alle foto's bekeken en kreeg een heerlijk vakantie gevoel erbij!!!! ik/wij wensen je een goede studietijd toe en vanuit ons kippedorpje een hele hartelijke groet!Ar,Mar,Rik,Pet,Els,Car

Joost

He Merlijn!

We hebben je kaartje ontvangen bij de Albert Heijn, iedereen vond t heel leuk om wat van je te horen:) Alleen een beetje jammer dat je ons persé moest pesten met het heerlijke weer daar;p Veel plezier daar nog!

gr Joost

Inge

He Merlijn! Goed om weer wat van je te lezen! Leuk ook om de foto's te bekijken! Wauw, echt gaaf wat je allemaal ziet en beleefd! Je hebt nu paar dagen school erop zitten! Ben benieuwd hoe je het hebt!
Geniet ervan!!

Liefs, Inge

Milan

Hey Merlijn,
Hoest ist er mee?
T Lijkt me idd ook bizar kerst zonder sneeuw,maar met een warme zon:)
Je bent ondertussen al weer met school begonnen lees ik, ik hoop dat je het naar je zin hebt.
Altijd wennen een nieuwe studie,mensen enz.
Ik geloof dat je je draai wel gaat vinden of niet?
Met mij gaat t goed, ik ben momenteel druk met stage en de student uithangen:P
Als ik volgend jaar zomer een leuke vakantie in z-afrika bedenk, regel jij dan een slaapplek voor me:P?

Liefs Milan

Evert

Hey Merlijn!

Leuk om wat van je te lezen... Wat een belevenis zeg! Veel plezier daar en geniet ervan!

ciska

Hey Merlijn

Echt leuk om je verhalen te lezen.
Ben blij dat je het naar je zin hebt.
Leuke foto's heb je erop staan.

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!