marilyn.reismee.nl

Vervolg

Beste vrienden, familie. Alweer een hele tijd voorbij, ik vergeet zo af en toe om eens wat hierop te schrijven.. Ondertussen zit ik hier al zo'n vier maanden, en ik geniet van vrijwel iedere dag in dit prachtige land. Het is eigenlijk maar jammer dat ik hier voor studie zit, er is echt ontzettend veel wat ik nog wil zien en doen. Maargoed, er komt een vakantie aan waarin ik hopelijk de kans krijg iets meer te zien van wat Zuid-Afrika te bieden heeft. Over twee maanden is het hier wintervakantie. Normaal gesproken zal die zo'n 2 á 3 weken lang zijn, maar dit jaar is deze ivm de WorldCup wat langer (en bij succes in de examens heb ik kans om nog drie weken extra vrij te zijn). Een heerlijk vooruitzicht, ookal is de studie ook zeker wel interessant.

Verder begin ik me ook al aardig thuis te voelen in deze stad, het is geweldig mooi, niet al te groot en met mooie wijngebieden net ‘om die draai'. Veel vriendelijke en ook vaak interessante mensen. En natuurlijk een heel groot aandeel studenten, aan veel dingen is ook wel te merken dat je in een studentenstad woont. Prettig is ook dat ik met de taal nu wat overweg kan, hoewel bij mijn pogingen om écht Afrikaans te spreken nog steeds de eerste vraag is: kom je van overzee?

Een aantal weken geleden heb ik met drie andere internationale studenten een poging gedaan om een van de bergen rondom Stellenbosch te beklimmen, wat voor een groot gedeelte gelukt is. In ieder geval hebben we een geweldig mooi uitzicht over de stad kunnen bereiken! Afgelopen weekend stond er een uitje naar Robben Island gepland, ik zou meegaan met een tour die geregeld was door het Internationale Kantoor van de universiteit. Helaas gecanneleerd wegens te hoge golven (geen zuchtje wind). Uiteindelijk nog geresulteerd in een leuke dag: Ik had met een aantal internationale studenten besloten om het TwoOceans Aquarium te bezoeken, aangezien we vlak bij de oceaan zitten moest dat best interessant kunnen zijn. En dat was het ook, zie enkele foto's (ik hoop er zo een aantal te plaatsen).

Hoewel ik besloten had om pas te schrijven als ik wat interessante dingen te vertellen had, is er deze keer niet zoveel wonderlijk interessants om mee te delen. Toch heb ik u/je graag weer even op de hoogte gebracht, ik hoop van jullie te horen! Het beste voor jou en geniet van het opkomende lenteweer.

Bye!

Reacties

Reacties

Milou

Hey Merlijn!

Leuk om weer wat van je te lezen. Ik vind het zeker wel interessant hoor, dus ook al denk je dat je niets interessants te melden heb: blijf schrijven. Alhoewel ik wel begrijp dat je in zo'n mooi land weinig zin hebt om achter je computer te kruipen en liever wil genieten van de natuur;)
Veel plezier en succes met de studie en het genieten van het mooie Afrika!

Liefs

o arjan en t marjon

Hoi Merlijn,
Zo te horen zie je toch al best veel en heb je het goed naar de zin.
Het is zeer onstuimig weer!zelfs sneeuw vanmorgen en het was géén 1 april grap!!!!
Ik wens je een goede studietijd toe
groetjes van ons allemaal,armarrikpetelsencaren

Liesbeth W

He!

Leuk om weer es wat van je te horen! Echt heel leuk om te horen dat t zo goed met je gaat en dat je je al thuisvoelt daar.
Waar woon je nu precies? Al in zo'n groot studentenhuis? Gaat het studeren ook goed?

Geniet daar! Liefs Lies

Jannemien

Heey mlijntje!!
goed om te horen dat je de studie leuk vindt en de examens hebt gehaald. Stellenbosch is kleiner dan ik dacht, misschien een beetje te vergelijken met Groningen (ook qua sfeertje)? Lijkt me vet grappig dat taaltje trouwens :D
Liefs, Janne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!