marilyn.reismee.nl

Zes maanden later..

Het is zover. Het eerste semester zit er op, en dus heb ik op het moment vakantie voor zo'n 7 weken lang. De meeste vakken heb ik prima afgesloten. En twee resultaten moet ik nog afwachten, maar ook voor die vakken zal ik wel geslaagd zijn. Een heerlijk gevoel.

Ik heb dit eerste halfjaar zeer genoten. Veel ontdekt over Zuid-Afrika, veel mensen leren kennen, maar eigenlijk nog te weinig gezien. Studeren neemt wel wat meer tijd in dan ik gedacht had (of gehoopt had). Volgend semester zal er gelukkig meer tijd voor zijn, en anders moet ik dat maar nemen. Wijnproeven heb ik niet zoveel gedaan als wat ik eerder geschreven had, om eerlijk te zijn heb ik nog maar één wijnboerderij bezocht. Ook van fietsen is nog niet zoveel gekomen. Mijn fiets heeft een tijd met platte band gestaan, en 3 dagen nadat ik besloten had hem toch maar te fixen, kreeg ik een klapband. Naja, jammer.

Nu het Afrikaans voor mij verstaanbaar en bruikbaar is geworden wil ik volgend semester ook wat meer op Engels gaan richten. Dit is toch een taal waar ik wat meer aan zal hebben, en waar ik nu nog niet ver genoeg mee kom.

De kerk, waar ik sinds het begin eigenlijk al naar toe ga, begint inmiddels echt familie te worden. Het is een geweldige gemeente en ik ben gelukkig met de plek die ik er in heb gekregen, tussen de ruim vierhonderd andere leden.

Ondertussen heb ik mijn koffers maar weer onder het stof vandaan gehaald. Deze week ga ik naar het noorden van het land, naar Maseru, de hoofdstad van Lesotho. Ik hoop daar voor 5 weken te gaan werken in een kindertehuis. En dit zal ook een kans zijn om mijn familie die daar woont weer te zien. Ik zie er erg naar uit, ook al zou het ook wel lekker zijn geweest als ik die tijd in Nederland kon zijn. Maar voor dit jaar heb ik besloten om in December pas te komen, omdat ik in Maart al voor een korte tijd in Nederland was.

Ik weet niet hoe bereikbaar ik zal zijn wat betreft internet enz. Maar bellen kan altijd, ik heb gehoord dat het zeer betaalbaar is om via Skype naar een vaste of mobiele telefoon te bellen, je betaalt een klein bedrag voor een uur geloof ik, via een kredietkaart. Een volgend verslag op Reismee.nl zal dan na de vakantie weer eens komen.

Deze week ben ik dus vooral bezig met het inpakken van mijn spullen en het regelen van mijn vakantie. Verder ben ik ook op zoek gegaan naar een nieuwe kamer. Ik ben niet zo tevreden met het kosthuis waar ik zit, en ben daarom op zoek naar een private kamer om vanaf juli te wonen.

Post komt trouwens nog steeds binnen op het adres wat ik aan het begin heb doorgegeven, die klopt dus. Ook hartelijk dank voor de kaartjes en mails ivm mijn verjaardag! Erg leuk.

Goed, dit was het van mijn kant. Sterkte daar met de examens, de laatste school- en werkweken, en met het werk wat daarbij hoort. En natuurlijk alvast een heerlijk zomerse vakantie gewenst!

Groetjes uit een verrassend koud Zuid-Afrika.

Bye!

Reacties

Reacties

O Arjan en T Marjon

Lieve Merlijn, Fijn weer eens een berichtje te lezen van je. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt! Wat een geweldig goed initiatief om in een kindertehuis te gaan werken....echt mooi hoor!
Hier gaat na alle drukte van examens weer zo'n beetje alles z'n gangetje...Rik heeft afgelopen zondag belijdenis gedaan en het was erg druk. een byzondere dienst en een bomvolle kerk... En nu de tijd afwachten of Rik en peter geslaagd zijn?! Peter is wel zeker van zijn slagen maar Rik zal het of net niet halen of misschien een herretje...maar afwachten maar.... Ik hoop dat je gauw een adresje vind waar je je gauw thuis gaat voelen en ik /wij wensen jou weer het allerbeste toe!
sterkte met je vakantiebaan en tot mails! xxx T Marjon.

Carlijn

Hoi Merlijntje!
Wat een feest, 7 weken vakantie! Ik wou dat wij tussen twee semesters zo lang vakantie hadden, dan konden we met de kerst (voor jou natuurlijk zomer) een paar weekjes komen! :)
maar goed, zo'n feest is het niet, dus dat is een beetje jammer.
Ik ben ook weer op zoek naar een kamer, dus dan zitten we in hetzelfde schuitje! verder zijn wij alweer bijna klaar met ons eerste jaar, de tijd gaat echt te snel, nog even en ik heb gewoon mijn P!
maar goed, ik e-mail snel wel weer met leukere verhalen ;-)
heel veel liefs Carlijn

henrieke

heeej Merlijn,

Mooi om te lezen dat het daar goed gaat, en ook met je studie, wat lekker dat je semester er op zit en nu 7 weken vakantie hebt!!

Geniet er van!!!!
Liefss Henrieke

Ik wacht met smart op je volgende blogje;)
xx

Natanja

Leuk dat je het zo naar je zin hebt Merlijn!
Geniet van je vakantie! en succes met al je andere bezigheden...
X Natanja

Inge

He Merlijn,

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Heerlijk joh die vakantie! Geniet er maar van!
Wij mogen deze week eindelijk weer gaan genieten van lekker zomers weer! Dat doen we dan maar even tussen de drukte door!
Fijne tijd, merlijn.
Liefs, Inge

Nienke Kloppenburg

hi!

jeej you lucky bastert :P gewoon 7 weken vakantie!
ik heb nu echt alles behalve vakantie whaaa,
maar ik stuur je snel weer ff een mail, en de post ontvang je dan pas over 5 weken dan maar;)

heel veel plezier in het kindertehuis, super tof trouwens dat je dat gaat doen.

kusje!
Nienke

Lianne

Hey Merlijntjee,
Hier begint het net weer zomer te worden, écht zomer. Komende zondag kan het wel 30 graden worden. :)
Krijg je veel mee van het WK daar? Al een wedstrijd bezocht? ;) Met een aantal Dock11-ers hebben we de wedstrijd NL-Kameroen gekeken. Was gezellig, maar we misden jou wel een beetje..

Inmiddels bijna op de helft van je studiejaar zeker? Ik heb nu zo goed als vakantie. 1e jaar SPH gehaald. :)

Ik heb nu dus genoeg tijd je een mail te sturen, maar de solcon server ligt er tijdelijk uit -_- ,dus het zal vandaag niet lukken helaas.. So soon as possible!

Liiefs,
Lianne.

Harmen Kampinga

Merlijn,

ik heb al eens met je ouders gesproken en nu ook je blog gelezen, maar ik kan nergens vinden wat je nu eigenlijk studeert?!

Trouwens, je staat op de kaart in de kerk. Ik heb een kaart gemaakt van alle OK-leden die in het buitenland zijn... ik hoop over niet al te lange tijd dit ook op de website van de kerk te kunnen plaatsen.

In ieder geval een goede werkvakantie en geniet van je tijd in SA!

groet,
Harmen Kampinga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!